Casino welkomstbonus werkt niet – hoe veelvoorkomende problemen op te lossen

Storingen zijn vervelend en kunnen in alle soorten en maten voorkomen. In sommige gevallen kan het ook om een foutmelding of ander probleem gaan. Speel je in het online casino, dan kun je te maken krijgen met tal van verschillende storingen. Van internetstoringen tot problemen bij de bank zodat je geen storting kunt doen om te gaan spelen. Nog vervelender is het wanneer de welkomstbonus niet werkt. In dat geval gaat het niet zozeer om een storing, maar een ander probleem waarvan de oorzaak lang niet altijd duidelijk is. Om je op weg te helpen, hebben we hieronder de veelvoorkomende problemen op een rijtje gezet, zodat je precies weet wat je moet doen.

Ik kan de bonus niet accepteren

Wanneer je de bonus in het casino niet kunt accepteren, dan kunnen er verschillende redenen zijn die een rol spelen. De meest voorkomende reden is dat je wél genoeg geld gestort hebt om aan de minimale stortingseis te voldoen, maar dat je hierbij geen recht hebt op de online casino welkomstbonus. Het komt bijvoorbeeld regelmatig voor dat je minstens een tientje moet storten om een storting te kunnen doen, maar dat de minimale stortingseis voor de bonus € 20 is.

Het kan ook zo zijn dat jouw stortingsmethode geen recht geeft op een bonus. Hoewel dit tegenwoordig zeldzaam is, was dit in het verleden vooral het geval bij stortingen met online wallets. Dit kostte het casino namelijk meer geld, waarop het de spelers wilde demotiveren om deze stortingsmethode te gebruiken.

Er wordt geen bonus aangeboden terwijl de website aangeeft dat deze er wel is?

Wanneer je geen bonus ziet zodra je je account aanmaakt, is de kans bijzonder groot dat het casino geen bonussen aanbiedt voor mensen die vanuit Nederland stortingen doen. Ook gebeurt het tegenwoordig vaak dat je helemaal geen account aan kunt maken wanneer je aangeeft dat je Nederlander bent. In dat geval wil het casino dat je gekozen hebt een licentie krijgen van de Kansspelautoriteit. Om de kans op succes te verhogen, accepteren deze casino’s geen spelers die vanuit Nederland een account aan willen maken.

Ik heb de bonus geaccepteerd en kan deze nergens vinden

Wanneer je de casinobonus wel hebt kunnen accepteren, maar deze ineens verdwenen is, dan is de kans groot dat er te veel tijd is gaan zitten tussen het accepteren van de bonus en het voldoen aan de bonusvoorwaarden. Sommige casino’s durven nog steeds slechts 7 dagen te geven voor het vrijspelen van de casinobonussen. Wil je dit op voorhand voorkomen? Kies dan een casino met een licentie vanuit de Nederlandse KSA. Deze aanbieders mogen alleen eerlijke bonussen aanbieden, waar je op een redelijke wijze aan moet kunnen voldoen.

Er staat in beeld dat ik geen recht heb op de welkomstbonus

Komt er in beeld te staan dat je geen recht hebt op de welkomstbonus, dan kunnen er twee verschillende redenen zijn voor deze storingsmelding. Het kan zo zijn dat je in het verleden een account hebt gehad bij het casino, waarmee je geen nieuwe welkomstbonus kunt krijgen. Het kan ook zo zijn dat iemand in je huishouden of flat al een account heeft bij het casino. In dat geval ziet de website dat eenzelfde internetverbinding gebruikt wordt, waarmee het jou niet aanmerkt als een nieuwe speler. Is het tweede geval van toepassing op jouw situatie, dan kun je dit doorgaans gewoon regelen door je identiteit te verifiëren via de klantenservice. Is dat te veel werk, dan kun je beter gewoon voor een ander casino kiezen en hopen dat je partner of flatgenoot die aanbieder nog niet gevonden heeft.

Ik krijg een andere foutmelding, wat doe ik nu?

De problemen hierboven zijn de situaties die het meest voorkomen wanneer er problemen zijn met het accepteren van de casinobonussen. Is dit niet de melding die jij krijgt of heb je een ander probleem? Dan kijk je in de bonusvoorwaarden of algemene voorwaarden van het casino om te zien of je hier meer informatie kunt vinden. Kun je dat niet? Neem dan contact op met de klantenservice van het casino en geef duidelijk aan welke melding je krijgt of wat het probleem is zodat de klantenservice je direct op maat verder kan helpen.

Share