Storing KPN webmail

Er is geen storing

Ervaar je problemen?

Een storing bij KPN kan ook voorkomen voor mailverkeer. Als je geen mails kunt versturen of ontvangen met een KPN-mailadres, kan het zijn dat er een storing bij KPN webmail is. Niet alleen een e-mailadres eindigend op kpnmail.nl is van KPN. Ook e-mailadressen die eindigen op @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsneteindhoven.nl en @onsnetnuenen.nl zijn van KPN en kunnen dus tijdelijk buiten werking zijn als er bij KPN een storing is.

Natuurlijk hoeft er geen storing te zijn als je mail het niet doet. Hieronder lees je meer over mogelijke oorzaken van een e-mailstoring, die je vaak zelf kunt verhelpen. Als je vermoedt dat er een e-mailstoring is kun je deze zaken zelf controleren, om er zeker van te zijn dat het niet aan je eigen internetverbinding of instellingen ligt.

Internetverbinding

Als je KPN webmail geen mails meer verstuurt of je geen e-mails binnenkrijgt kan dat aan je eigen internetverbinding liggen. Misschien is je modem uitgevallen of zijn er een aantal kabeltjes losgeraakt. Het is slim eerst je eigen internetverbinding te controleren voor je andere stappen zet. Het komt voor dat er een storing bij KPN internet is. Dan ligt het internet van meerdere KPN-klanten eruit, waardoor jouw e-mail het niet doet. Als je ook op je mobiele apparaten geen internet hebt, is de kans groot dat dat het geval is. Het is natuurlijk lastig te controleren of er een storing is als je niet online kunt. De KPN helpdesk bellen is dan een goede optie.

Als je wél internetverbinding hebt kun je via MijnKPN controleren of je e-mailaccount actief is. Daarvoor moet je wel een KPNID hebben en een wachtwoord. Je maakt een KPNID eenvoudig aan via de website van KPN. Daarnaast kun je via de KPN website controleren wat er eventueel scheelt aan je internetverbinding. Je moet dan wel beschikking hebben over minstens één apparaat waarmee je wel verbinding hebt. Anders heb je uiteraard geen toegang tot de website. Doet het internet op je vaste apparaten het niet? Dan kun je met je mobiele netwerk nog terecht op de KPN website.

Mailinstellingen op mobiele apparaten

Het is handig je KPN webmail op je mobiele telefoon of tablet te kunnen ontvangen. Daarvoor dien je je mailapp goed in te stellen, met gebruik van je KPN e-mailadres. Als je dit hebt gedaan maar niet de juiste instellingen hebt gekozen, kan het gebeuren dat jouw e-mail niet goed binnenkomt of verstuurd wordt. KPN kan je helpen met het instellen van je toestel, via Toestelhulp op de KPN website. Je kunt ook om hulp vragen in een KPN winkel, als je een nieuwe telefoon of tablet aanschaft.

Op veel mobiele apparaten is het ook mogelijk e-mail van andere providers in te stellen. Daarvoor dien je vaak een handleiding te volgen, zodat je deze instellingen ook goed instelt. Je vindt een dergelijke handleiding op de website van KPN of bij de e-mailprovider.

Volle mailbox

Met een volle mailbox wordt het lastig je mail te ontvangen. Ontvang je geen mails meer? Maak dan eerst je inbox wat leger. Je maakt dan ruimte voor nieuwe e-mails. Lukt juist het versturen van een e-mail niet? Dan kan bij de ontvanger uiteraard hetzelfde probleem voorkomen. Als hij of zij een volle mailbox heeft, komt jouw e-mail niet aan. Vaak krijg je dan wel een melding dat jouw e-mail niet is aangekomen. Daaraan kun je zien dat de mislukte verzending niet aan jouw e-mailprogramma ligt.

Spamfilter

Verwacht je een e-mail maar lijkt die niet binnen te komen? Kijk dan eens in je spamfolder. Hier komen mails binnen die door KPN webmail als spam gezien worden. Misschien is dat nu net de e-mail die je moet hebben. Als dat zo is kun je vervolgens handmatig aangeven dat jouw e-mail geen spam is. Het is slim regelmatig je spamfilter te checken, zodat je geen belangrijke e-mails mist. Klik daarbij niet op mails die duidelijk wel spam zijn.

Je kunt ook gebruik maken van het automatisch doorsturen van je e-mail. Je mails worden dan naar een ander e-mailadres ‘geforward’. Dat zorgt ervoor dat er geen mail in je KPN inbox komt. Als je geen mails ontvangt op je KPN account kan het zo zijn dat je per ongeluk deze functie hebt aangevinkt. Deze functie uitvinken lost het probleem dan op.

Doet jouw KPN webmail het niet maar kun je de oorzaak niet achterhalen? Dan is het slim contact op te nemen met de klantenservice van KPN. Controleer eerst zelf bovenstaande zaken voor je dat doet. Dan kan de klantenservice direct kijken naar andere mogelijke oorzaken, zodat jij zo snel mogelijk weer kunt beschikken over je KPN webmail.

 

Share

4 gedachten over “Storing KPN webmail”

  1. Als ik leesbevestiging sturen heb aangevinkt wordt die toch niet verstuurd.
    Heb het naar diverse adressen uit geprobeerd en deze ontvangen er geen terwijl ze er voorheen wel eentje ontvingen

    Beantwoorden

Plaats een reactie