[issue_voting_shortcode]
[/issue_voting_shortcode]
[issue_vote_graph_shortcode page_title=”Ziggo storing meldingen in de afgelopen 24u”]
[/issue_vote_graph_shortcode]
Ziggo Storing
Een storing bij Ziggo is natuurlijk altijd vervelend. Zeker omdat veel consumenten in Nederland meerdere diensten afnemen bij deze provider, vaak in een alles-in-1 pakket.
Ziggo levert aan hun klanten in Nederland voornamelijk:
- Televisie
- Internet
- Telefonie
Overstappen naar een andere provider? Vergelijk internet abonnementen
Een Ziggo internet storing is de meest voorkomende
Ziggo is met 3,25 miljoen klanten de grootste internetaanbieder van Nederland. Het is niet iets nieuws dat met zoveel gebruikers regelmatig problemen optreden met de techniek.
Vaak zijn storingen met internet in lokale gebieden of bij de gebruiker thuis. Met bijvoorbeeld een WiFi storing kunnen deze gemakkelijk zelf worden opgelost met een aantal tips.
Ziggo WiFi storing
Het is niets nieuws maar het kan gebeuren dat je ineens geen wifi meer hebt.
Voor dat je de klantenservice belt hier een aantal tips om te controleren of het niet aan het apparaat ligt.
- Check of de vliegtuigmodus aan staat
- Een blokkade door een app op zit
- een WiFi knop uit staat
- De modem/mediabox check
- Check de verbinding binnen 5 meter van het modem
- Is het netwerk wel mijn netwerk
Als er na het checken van de bovenstaande punten toch nog een WiFi storing is kan je de helpdesk bellen. Deze vaak op afstand voor je oplossen.
Zaak is wel dat je meld dat je de bovenstaande informatie al geprobeerd hebt en het probleem nog niet is opgelost. Het kan te maken hebben dat het probleem in een verdeelkast zit. Hiervoor zal een monteur van Ziggo langs moeten komen om de storing te verhelpen.
De Ziggo monteur moet zelf eerst naar de locatie komen om het probleem uit te zoeken én op te lossen. Dit kan soms enkele uren duren.
Ziggo mail storingen
Het kan ook voorkomen dat je internet en andere diensten van Ziggo wel werken, maar juist je mail weer niet. Dit komt omdat e-mail via speciale protocollen gaan welke los staan van je internet verbinding. Heb je problemen met je Ziggo mail probeer dan in te loggen via je browser.
Ziggo TV storing?
Werkt je digitale televisie van Ziggo (deels) niet goed? Dan kan er een probleem met de centrale en/of verbinding zijn.
Storing Ziggo TV vandaag: Geen storingen bekend.
Lees hier actuele storingen bij Ziggo.
Wat te doen bij Ziggo storing op TV
Uiteraard de storingsite.nl checken! Maar mocht zo zijn dat er geen landelijke storing is en je nog niet gelijk de klantenservice wilt bellen, dan hebben wij hierbij een aantal tips en trucs om een Ziggo storing mogelijk op te lossen.
Bronnen van verstoring
Elk signaal heeft zijn eigen frequentie signaal. Zo ook het signaal van een tv-kanaal, of on demand TV. De meeste frequenties zijn totaal verschillend zodat ze elkaar niet in storen. In sommige gevallen zijn de frequenties vergelijkbaar.
Mocht dit het geval zijn dan kan het zijn dat je tv of on demand mediabox hier storing van ondervindt.
Veel voorkomende storingen zijn:
- Strepen en/of blokken in het beeld bij meerdere kanalen op je media
- Stilstaand of zelf helemaal geen beeld op je media
Waar komen deze storingen vandaan?
Met enige regelmaat komen deze stoorsignalen van buiten je woning. Het kan natuurlijk ook bij buren of uit je eigen woning komen.
Veel voorkomende stoorzenders:
- Een mobiele zendmast (4G)
- Elektronische golven van Digitale TV (DVB-T).
- mobiel smartphones of tablets met een 4G verbinding
- Smarthome lichtschakelaars
- babyfoons (vaak DECT)
- Luidsprekers
- DECT-telefoons
- IP veiligheidscamera’s
Is hier iets aan te doen?
Het is een kwestie van de twee signalen goed gescheiden houden.
Een manier om een betere beeldkwaliteit te krijgen is dat je het storingssignaal weg houdt of uitschakelt van het tv-signaal. Wat een verstandige keuze is om bij je mediabox de kabel en splitters te gebruiken met het speciale Ziggo geschikt keurmerk.
Nog steeds geen of een slechte kwaliteit beeld terug? neem dan contact op met de Ziggo klanten contact service.
Storing met vast bellen van Ziggo
Mogelijk kun je niet bellen of gebeld worden, mogelijk ervaar je andere problemen heel vervelend natuurlijk.
Bereikbaar zijn is vandaag de dag immers heel belangrijk en dat hoeft natuurlijk niet altijd mobiel te zijn.
Als de klachten niet in het overzicht van de storingen staat dan kun je proberen de problemen zelf verhelpen.
Veel voorkomende storing met vast bellen van Ziggo
Er zijn tal van mogelijkheden voor een storing met vaste telefonie.
De meest gehoorde klachten met vast bellen van Ziggo zijn echter:
- Niet gebeld kunnen worden of kunnen bellen
- Bellen is mogelijk maar er is slecht of geen geluid te horen
- Je kan wel gebeld worden, maar het lukt niet om uit te bellen
- Je kan niet gebeld worden, maar het lukt wel om uit te bellen
De belangrijkste tips bij storing met vast bellen
In veel gevallen kun je de storing met vast bellen zelf oplossen. De belangrijkste tips hiervoor zijn:
- De internetverbinding werkt deze?
- Alle kabels goed zijn aangesloten
- Controleer de voeding van het Ziggo modem en toestel
- Je kunt voor de zekerheid het modem herstarten
- en indien het telefoontoestel ook herstarten
Controleer ook altijd of een landelijke storing niet de oorzaak is van jouw klachten. Verder is het belangrijk dat je altijd melding maakt van klachten die je ervaart. Dat kan hier boven aan de pagina.
Ziggo werkzaamheden
Ziggo heeft met regelmaat werkzaamheden aan haar netwerk en infrastructuur zodat je altijd de beste kwaliteit internet, televisie en telefonie kunt gebruiken.
Door werkzaamheden kan het soms lijken of er een storing is omdat bepaalde functies tijdelijk uitgeschakeld moeten worden. Dit is op het moment zelf vervelend maar hier krijg je wel een beter product voor terug.
Ziggo geeft altijd op tijd aan in een overzicht wanneer er werkzaamheden zijn gepland, zie hiervoor deze pagina.
Telefoonnummer Ziggo storing
Ervaar je een storing en wil je meer weten en het zo snel mogelijk oplossen?
Bel dan de klantenservice:
0800 – 0620 (Gratis)
ook kan je onze twitter of facebook in de gaten houden
Elke morgen pas verbinding met internet na een reset van het modem.
Waardeloos.
Next doet het soms niet of loopt vast. Moet ik weer resetten. Ook wordt soms niets opgenomen. Krijg een boodschap dat er iets fout is. Maar wat is iets?????
Ook updates met de aanduiding “verbetering van beeldkwaliteit” is erg vaag.
Ziggo bereiken was altijd moeilijk en dat is nog steeds zo.
Voorts worden er veel afleveringen herhaald, lekker goedkoop!!
De prijs van Ziggo gaat steeds omhoog, onder het mom van investeringskosten.
Misbruik om de FM radio van de kabel te verwijdereren !
Al vele weken een erge bromstoring op mijn tv, hoe kom er daar vanaf?
Erg veel storing, WiFi valt constant weg
Zelfs op 2 meter afstand van de modem.
We denken maar om over te stappen na een andere provider want dit is niks vooral met schoolgaande kinderen en nu met basisschool en online lessen
Momenteel regelmatig geen bedraad internet zelfs na meerdere resetten, iedereen hier ontevreden
Dit is zo klote kan niet eens internetten en tv kijken
Wat een trammelant hebben wij de afgelopen tijd al gehad met Ziggo. Overweeg om over te stappen.
Mijn vaste tel.doet het niet 0592317373 sinds een paar uur.
Op de modem knippert het groene bij tel.1
heb contact met ziggo gehad heb alles gedaan wat er is gezegd maar nog steeds geen telefoon op het modem is het telef rood.
Vandaag ziggo storing. Aangegeven wordt dat de storing is verholpen. Modem opnieuw opgestart. Helaas. Storing dus niet opgelost. En Ziggo telefonisch niet bereikbaar. Behalve het zeer irritante wacht menu waar ze een aanbieding doen voor extra produkten … erger kan het bijna niet 🤣
tv valt reglmatig uit. buiten bereik.geen geluid. kleuren combineren niet goed . wat kan dit zijn.
Wat een bedrijf.. Modem kapot moet je 2 weken wachten..!
Kan nog steeds geen ip adres verkrijgen zowel via WiFi als bedraad. Blijf net zolang meldingen doorgeven van storing tot ze er werk van maken en fixen.
Al vanaf zaterdag geen wifi..na een stroom storing had ziggo storing wifimodem deed het niet meer nu een nieuwe en nog niks.. gister gebeld en er werd mij verteld dat ze sl 2 dagen een interne storing hebben en dat dat nog wel ff kan gaan duren..