Ziggo Storing: Wat kun je zelf doen?

Ervaar je problemen?

Ziggo Storing

Een storing bij Ziggo is natuurlijk altijd vervelend. Zeker omdat veel consumenten in Nederland meerdere diensten afnemen bij deze provider, vaak in een alles-in-1 pakket.

Ziggo levert aan hun klanten in Nederland voornamelijk:

  1. Televisie
  2. Internet
  3. Telefonie

Overstappen naar een andere provider? Vergelijk internet abonnementen

Een Ziggo internet storing is de meest voorkomende

Ziggo is met 3,25 miljoen klanten de grootste internetaanbieder van Nederland. Het is niet iets nieuws dat met zoveel gebruikers regelmatig problemen optreden met de techniek. 

Vaak zijn storingen met internet in lokale gebieden of bij de gebruiker thuis. Met bijvoorbeeld een WiFi storing kunnen deze gemakkelijk zelf worden opgelost met een aantal tips. 

Ziggo WiFi storing

Het is niets nieuws maar het kan gebeuren dat je ineens geen wifi meer hebt.

Voor dat je de klantenservice belt hier een aantal tips om te controleren of het niet aan het apparaat ligt.

  • Check of de vliegtuigmodus aan staat
  • Een blokkade door een app op zit
  • een WiFi knop uit staat
  • De modem/mediabox check
  • Check de verbinding binnen 5 meter van het modem
  • Is het netwerk wel mijn netwerk

Als er na het checken van de bovenstaande punten toch nog een WiFi storing is kan je de helpdesk bellen. Deze vaak op afstand voor je oplossen.

Zaak is wel dat je meld dat je de bovenstaande informatie al geprobeerd hebt en het probleem nog niet is opgelost. Het kan te maken hebben dat het probleem in een verdeelkast zit. Hiervoor zal een monteur van Ziggo langs moeten komen om de storing te verhelpen.

De Ziggo monteur moet zelf eerst naar de locatie komen om het probleem uit te zoeken én op te lossen. Dit kan soms enkele uren duren.

Ziggo mail storingen

Het kan ook voorkomen dat je internet en andere diensten van Ziggo wel werken, maar juist je mail weer niet. Dit komt omdat e-mail via speciale protocollen gaan welke los staan van je internet verbinding. Heb je problemen met je Ziggo mail probeer dan in te loggen via je browser.

Ziggo TV storing?

Werkt je digitale televisie van Ziggo (deels) niet goed? Dan kan er een probleem met de centrale en/of verbinding zijn.

Storing Ziggo TV vandaag: Geen storingen bekend.

Lees hier actuele storingen bij Ziggo.

Wat te doen bij Ziggo storing op TV

Uiteraard de storingsite.nl checken! Maar mocht zo zijn dat er geen landelijke storing is en je nog niet gelijk de klantenservice wilt bellen, dan hebben wij hierbij een aantal tips en trucs om een Ziggo storing mogelijk op te lossen.

Bronnen van verstoring

Elk signaal heeft zijn eigen frequentie signaal. Zo ook het signaal van een tv-kanaal, of on demand TV. De meeste frequenties zijn totaal verschillend zodat ze elkaar niet in storen. In sommige gevallen zijn de frequenties vergelijkbaar.

Mocht dit het geval zijn dan kan het zijn dat je tv of on demand mediabox hier storing van ondervindt.

Veel voorkomende storingen zijn: 

  • Strepen en/of blokken in het beeld bij meerdere kanalen op je media
  • Stilstaand of zelf helemaal geen beeld op je media

Waar komen deze storingen vandaan?

Met enige regelmaat komen deze stoorsignalen van buiten je woning. Het kan natuurlijk ook bij buren of uit je eigen woning komen. 

Veel voorkomende stoorzenders:

  • Een mobiele zendmast (4G)
  • Elektronische golven van Digitale TV (DVB-T).
  • mobiel smartphones of tablets met een 4G verbinding
  • Smarthome lichtschakelaars
  • babyfoons (vaak DECT)
  • Luidsprekers
  • DECT-telefoons
  • IP veiligheidscamera’s

Is hier iets aan te doen?

Het is een kwestie van de twee signalen goed gescheiden houden.

Een manier om een betere beeldkwaliteit te krijgen is dat je het storingssignaal weg houdt of uitschakelt van het tv-signaal. Wat een verstandige keuze is om bij je mediabox de kabel en splitters te gebruiken met het speciale Ziggo geschikt keurmerk.

Nog steeds geen of een slechte kwaliteit beeld terug? neem dan contact op met de Ziggo klanten contact service.

Storing met vast bellen van Ziggo

Mogelijk kun je niet bellen of gebeld worden, mogelijk ervaar je andere problemen heel vervelend natuurlijk.
Bereikbaar zijn is vandaag de dag immers heel belangrijk en dat hoeft natuurlijk niet altijd mobiel te zijn.
Als de klachten niet in het overzicht van de storingen staat dan kun je proberen de problemen zelf verhelpen.

Veel voorkomende storing met vast bellen van Ziggo

Er zijn tal van mogelijkheden voor een storing met vaste telefonie.
De meest gehoorde klachten met vast bellen van Ziggo zijn echter:

  • Niet gebeld kunnen worden of kunnen bellen
  • Bellen is mogelijk maar er is slecht of geen geluid te horen
  • Je kan wel gebeld worden, maar het lukt niet om uit te bellen
  • Je kan niet gebeld worden, maar het lukt wel om uit te bellen

De belangrijkste tips bij storing met vast bellen

In veel gevallen kun je de storing met vast bellen zelf oplossen. De belangrijkste tips hiervoor zijn:

  • De internetverbinding werkt deze? 
  • Alle kabels goed zijn aangesloten
  • Controleer de voeding van het Ziggo modem en toestel
  • Je kunt voor de zekerheid het modem herstarten
  • en indien het telefoontoestel ook herstarten

Controleer ook altijd of een landelijke storing niet de oorzaak is van jouw klachten. Verder is het belangrijk dat je altijd melding maakt van klachten die je ervaart. Dat kan hier boven aan de pagina.

Ziggo werkzaamheden

Ziggo heeft met regelmaat werkzaamheden aan haar netwerk en infrastructuur zodat je altijd de beste kwaliteit internet, televisie en telefonie kunt gebruiken.

Door werkzaamheden kan het soms lijken of er een storing is omdat bepaalde functies tijdelijk uitgeschakeld moeten worden. Dit is op het moment zelf vervelend maar hier krijg je wel een beter product voor terug.

Ziggo geeft altijd op tijd aan in een overzicht wanneer er werkzaamheden zijn gepland, zie hiervoor deze pagina.

Telefoonnummer Ziggo storing

Ervaar je een storing en wil je meer weten en het zo snel mogelijk oplossen?
Bel dan de klantenservice:

0800 – 0620 (Gratis)

ook kan je  onze twitter of facebook in de gaten houden 

Deel dit met anderen

5 gedachten over “Ziggo Storing: Wat kun je zelf doen?”

  1. Vandaag ziggo storing. Aangegeven wordt dat de storing is verholpen. Modem opnieuw opgestart. Helaas. Storing dus niet opgelost. En Ziggo telefonisch niet bereikbaar. Behalve het zeer irritante wacht menu waar ze een aanbieding doen voor extra produkten … erger kan het bijna niet 🤣

  2. Kan nog steeds geen ip adres verkrijgen zowel via WiFi als bedraad. Blijf net zolang meldingen doorgeven van storing tot ze er werk van maken en fixen.

  3. Al vanaf zaterdag geen wifi..na een stroom storing had ziggo storing wifimodem deed het niet meer nu een nieuwe en nog niks.. gister gebeld en er werd mij verteld dat ze sl 2 dagen een interne storing hebben en dat dat nog wel ff kan gaan duren..

MY CUSTOM NAME