Ziggo webmail storing

Er is geen storing

Ervaar je problemen?

Helaas komt een storing bij Ziggo webmail af en toe voor. Op dat soort momenten kun je geen e-mails versturen of ontvangen via je Ziggo webmail. Heel vervelend als je zit te wachten op een e-mail, uiteraard. Wat kun je doen als er een storing is? En welke andere mogelijke oorzaken zijn er als je Ziggo webmail het niet doet?

Hieronder lees je meer over mogelijke oorzaken van een e-mailstoring, die je vaak zelf kunt verhelpen. Als je vermoedt dat er een e-mailstoring is kun je deze zaken zelf controleren, om er zeker van te zijn dat het niet aan je eigen internetverbinding of instellingen ligt.

Landelijke storing

Als er een complete, landelijke storing bij Ziggo is, kun je niet bij je e-mail omdat het internet er dan uit ligt. Dat is meteen de meest vervelende oorzaak van het probleem, aangezien je dan ook niet online kunt controleren of er een storing is en wat je eventueel kunt doen om het op te lossen. Als er geen landelijke storing is, kan de website van Ziggo je helpen bij het identificeren en oplossen van het probleem. Ziggo heeft een aantal tools waarmee je kunt controleren of jouw e-mailinstellingen wel goed zijn ingesteld. Daarnaast heb je de mogelijkheid te checken of jouw e-mailbox goed werkt op de Ziggo server. Deze kun je echter alleen gebruiken als je internet werkt.

Doet je internet het niet en weet je niet of dat aan jouw modem ligt of aan Ziggo? Reset je modem dan door middel van de resetknop of trek de stekker eruit en plug je modem na tien seconden weer in. Je internet kan het dan gewoon weer doen. Als dat niet zo is, is de kans aanwezig dat het wel degelijk aan Ziggo ligt. Dan kun je het beste de klantenservice bellen voor een oplossing.

Inbox instellingen

Je kunt echter ook problemen hebben met je Ziggo webmail als je internet gewoon werkt. Je hebt dan je inbox misschien niet goed ingesteld op je telefoon of tablet, of je inbox is te vol. Daarnaast kan je spamfilter bepaalde e-mails tegenhouden, die jij nu juist nodig hebt. Controleer in elk geval het volgende:

  1. Maak je inbox wat leger, gooi oude e-mails weg
  2. Controleer of er e-mails blijven hangen in je spamfilter
  3. Controleer de configuratie van je e-mail in je mailapp op je telefoon en tablet

Als je alleen problemen hebt met het versturen en ontvangen van e-mails op je mobiele apparaten is de kans groot dat het ligt aan je e-mailinstellingen in je mailapp. Op de website van Ziggo vind je meer informatie over het configureren van je e-mail op je smartphone of tablet.

Wist je trouwens dat je ook andere e-mailadressen kunt toevoegen aan je Ziggo webmail? Het is mogelijk je hotmail- of gmailaccount toe te voegen, zodat je al je e-mails kunt beheren vanuit één mailprogramma. Komt het voor dat je geen mails binnenkrijgt via die e-mailadressen? Dan kan het zo zijn dat er iets mis is gegaan met het instellen van die adressen in Ziggo webmail. Probeer het dan nog eens, of raadpleeg een handleiding voor het instellen van externe e-mailadressen in Ziggo webmail.

Onjuist e-mailadres

E-mailadressen zijn uniek en dienen goed ingevoerd te worden in je mailprogramma. Anders komt je e-mail niet aan. Als je e-mail niet aankomt kan het zijn dat je een onjuist e-mailadres gebruikt hebt. Een typ- of spelfout is immers snel gemaakt. Meestal krijg je dan een melding dat je e-mail niet is aangekomen. Je mail doet het dan wel en je internetverbinding ook. Je hoeft dan alleen het juiste e-mailadres op te zoeken en in te voeren. Je kunt dan gewoon je mails versturen en er is dan geen sprake van een storing.

Klantenservice

Blijft het probleem zich voordoen? Dan is er mogelijk iets aan de hand waar je zelf niets aan kunt doen. Een Ziggo medewerker kan dan wellicht meer voor je betekenen. Je kunt dan het beste contact opnemen met de klantenservice van Ziggo, zodat jouw Ziggo webmail het snel weer doet. Als je problemen blijft hebben met je internetverbinding kun je ook met de Ziggo klantenservice bellen. Dat is in dat geval de beste manier om snel in contact te komen met een helpdeskmedewerker.

Share

9 gedachten over “Ziggo webmail storing”

  1. Mijn mailbox wordt volledig opnieuw gedownload. Alles komt er 2x in te staan. Het gaat maar door. ik zit nu al aan 7000 mails in mijn inbox. Hoe kan ik dit stoppen?.

    Beantwoorden
  2. ndertiteling doet ut vaak of niet of voor de helft als je interactief tv kijkt op discovery history en dicovery science enz al zolang als ik lid van jullie ben en dat is al lang lang en vaak technische foutcode een cs2217 code geloof ik ik word jullie echt kots beu geloof me het is dat ik niet over kan stappen na een ander maar ik ga morgen alles op alles zetten om een andere provider te vinden want ben eerlijk gezegd al jaren niet en eigenlijk nooit tevreden geweest met jullie gekloot iedere keer en dan nog ma te zwijgen over de klanten service en dan te bedenken dat ik overgestapt ben op ziggo next wat 10euro duurder koste alsz ut oude kastje en ontvanger en waar ik d8 voordeel bij te hebben ja niet dus ik ben klaar met jullie gepruts gekloot en altij slap excuus

    Beantwoorden

Plaats een reactie