Storingen zijn bijzonder vervelend. Zeker wanneer je net een storting wilt doen in het online casino en je vervolgens ziet dat het scherm verandert in een storingsmelding. Juist deze momenten zijn de momenten waarop je rustig moet blijven en de juiste stappen moet zetten om problemen te voorkomen. Hieronder vind je alles wat je moet doen wanneer je tegen een storing aanloopt tijdens het doen van een storting in het casino.
De eerste stappen: documenteren
Klik het scherm niet zomaar weg en probeer niet direct nog eens de transactie te voltooien. Schrijf eerst op welk bedrag je probeerde te storten, bij welk casino dit was en op welke exacte tijd je probeerde de transactie af te ronden. Het is zeldzaam dat je dit allemaal nodig hebt, maar het zorgt er wel voor dat je alle gegevens hebt wanneer je deze onverhoopt toch nodig hebt voor de bank of het casino.
Bekijk of de transactie verwerkt is
Heb je gekeken of er een storing is bij het casino of de betalingsprovider die je wilde gebruiken en was dat niet het geval? Dan bestaat de kans dat de storting alsnog verwerkt is. Kwam de storing op het moment dat je de transactie bevestigde en is deze opdracht naar de betaalprovider verstuurd voordat de storting optrad, dan staat het geld gewoon op je saldo bij het casino waar je geld wilde storten. In dit geval hoef je geen verdere actie te ondernemen en kun je gewoon bij het casino gaan spelen. Wel raden we je sterk aan om je internetverbinding te testen voordat je daadwerkelijk casinospellen gaat spelen.
Schrijf de klantenservice van het casino aan en meld het probleem
Is de transactie niet verwerkt door het casino, maar is het geld wel afgeschreven door de betaalprovider (zoals iDEAL) die je gekozen hebt? Dan stuur je de klantenservice van het casino een berichtje. Niet alleen omdat de storing waarschijnlijk bij het casino zit en het door hen opgelost moet worden, maar ook om meer problemen voor andere spelers te voorkomen door het probleem tijdig te melden.
Neem eventueel contact op met je bank
Heb je een betaling via iDEAL of je bankrekening gedaan, is het geld wél afgeschreven tijdens de storing en niet bijgeschreven op je casinoaccount? Dan kun je contact opnemen met de bank en eventueel zelfs de betaling laten storneren. De transactie wordt dan teruggedraaid. Dit is een logische stap, maar het is wel verstandig om eerst de klantenservice van het casino in te lichten. Houd er ook rekening mee dat bonussen kunnen vervallen die verbonden waren aan de transactie die niet doorgekomen is. Ook dit kan de klantenservice voor je oplossen.
Storneringen kosten doorgaans niets en deze kun je zelf regelen via de bank. Houd er wel rekening mee dat de bank zelf vrij weinig zal doen. Zij zullen je aanraden om de storting nog eens te proberen na een paar minuten, tenzij zij zelf een storing hebben uiteraard.
Manieren om problemen in het vervolg te voorkomen
Er zijn een aantal manieren om het risico op een storing te voorkomen. Allereerst is het uiteraard verstandig om te spelen op een stabiele internetverbinding. Een zwak signaal kan namelijk al zorgen voor een storing, simpelweg omdat de verbinding weggevallen is. Daarnaast is het kiezen van een betrouwbaar casino verstandig. Deze hebben namelijk veel minder vaak storingen en hebben een response-team dat direct aan de slag gaat wanneer er een probleem is. Vind op Time2Play iDEAL casino’s die een licentie hebben van de Nederlandse Kansspelautoriteit. Zij houden zich niet alleen aan de regels die de Nederlandse toezichthouder opgesteld heeft, maar hebben ook een gedegen beveiliging om onnodige storingen te voorkomen.
Zorg er daarnaast voor dat je de transactie binnen enkele minuten afrondt. Laat je het scherm met de stortingspagina te lang openstaan, dan kan dit al resulteren in een storing of foutmelding omdat je automatisch uitgelogd wordt door het casino. Een laatste tip is regelmatig je software te updaten. Zorg je ervoor dat je mobiele telefoon altijd de meest recente software-updates gehad heeft, dan is het risico op verbindingsverlies en storingen namelijk aanzienlijk kleiner.